Start ONG oferă și în 2021 finanțări în valoare totală de 500.000 de euro ONG-urilor mici și unităților de învățământ
Programul Start ONG, cel mai simplificat mecanism de finanțare dedicat ONG-urilor mici și instituțiilor neguvernamentale din România, se relansează începând cu 1 martie 2021.
500.000 de euro vor fi disponibili în cadrul ediției Start ONG din 2021 pentru dezvoltarea și implementarea de proiecte comunitare în domeniile educație, sănătate, social, mediu și cultură. Pentru al treilea an la rând, programul Start ONG, lansat de Kaufland Romania și implementat de Asociația Act for Tomorrow oferă finanțări ONG-urilor mici sau recent înființate, din întreaga țară, instituțiilor publice din sfere precum educația (grădinițe, școli, licee) și cu rol social (cantine, centre pentru persoane vârstnice și copii), dar și grupurilor informale. Acestea pot obține finanțări de până la 10.000 de euro fiecare. În 2021, organizatorii programului își propun susținerea a minim 124 de proiecte de responsabilitate socială.
Primul apel al ediției din 2021 va fi lansat în 1 martie 2021, începând cu ora 09:00. Programul se desfășoară pe durata a 10 luni, iar proiectele propuse pentru finanțare trebuie înscrise pe platforma www.startong.ro, începând cu data de 1 a fiecărei luni calendaristice.
În fiecare lună, organizațiile pot aplica pentru unul dintre cele 3 praguri de finanțare:
- pragul I, cu o valoare de până la 1.000 de euro;
- pragul II, cu o valoare cuprinsă între 1.000 și 5.000 de euro;
- pragul III, cu o valoare cuprinsă între 5.000 și 10.000 de euro.
Algoritmul de evaluare a proiectelor urmează principiul primul aplicant – primul evaluat. În cadrul fiecărui apel, vor fi evaluate proiecte pentru fiecare pilon până la epuizarea bugetului lunar. Proiectele neevaluate vor putea fi reînscrise de către aplicanți în cadrul următoarelor apeluri ale programului.
Componenta dezvoltării organizaționale va juca un rol deosebit de important în ediția din 2021 a programului. Astfel, atât ONG-urile, cât și instituțiile publice din sfere precum educația și cu rol social, care vor câștiga proiecte în cadrul acestei ediții vor beneficia de sesiuni de formare și de instrumente utile, în domeniile esențiale pentru desfășurarea activitățiilor: atragere de resurse financiare, social media și PR, project management, design grafic etc.
Prin ediția din 2020 a programului, 167 de ONG-uri mici, unități de învățământ, centre de copii sau bătrâni și grupuri informale, din 38 de județe ale țării, au reușit să dezvolte și să implementeze proiecte de responsabilitate socială. Prin proiectele câștigătoare, 85.647 de persoane au beneficiat de sprijin în mod direct, iar 136.351 de persoane au fost beneficiari indirecți ai proiectelor derulate în cadrul programului.
„Pentru al treilea an la rând, oferim ONG-urilor mici și instituțiilor publice de învățământ și cu rol social cel mai simplificat mecanism de finanțare, adaptat nevoilor lor. Suntem convinși că și în acest an, în care există numeroase provocări la nivel economic și social, proiectele dezvoltate cu sprijinul programului Start ONG, vor aduce zâmbete și speranță pe chipurile persoanelor care au cea mai mare nevoie de sprijin.” a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
„Implicarea societății civile în rezolvarea problemelor de la nivelul comunităților locale în contextul actual generat de pandemie este esențială pentru redresarea societății. ONG-urile joacă un rol vital în oferirea de sprijin comunităților vulnerabile. Rezultatele din ultimii doi ani ale programului Start ONG, ne arată că susținerea financiară acordată organizațiilor mici poate avea un impact pozitiv semnificativ, schimbând în bine viețile a zeci de mii de persoane.” a declarat Andrei Coșuleanu, Președinte Act for Tomorrow.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajați în 8 țări și o rețea de 141 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.
Despre Asociația Act For Tomorrow
Act for Tomorrow este un ONG creat de o echipă de oameni pasionați și dedicați, care și-au propus cu resursele lor să contribuie la dezvoltarea unei lumi mai bune, mai responsabile și curate. Își concentrează resursele și know-how-ul pentru realizarea unor proiecte sub umbrela sustenabilității și a creativității care să aibă impact direct atât asupra cetățenilor, cât și a zonelor defavorizate din România și sunt implicați în sfera domeniilor de mediu, dezvoltare durabilă și voluntariat.