Didactica Publishing House: Cele mai citite cărți în 2021, doi autori români conduc top 10
Didactica Publishing House a vândut în 2021 peste 1 milion de cărți, iar printre cele mai dorite titluri au fost noutățile din colecțiile deja consacrate ale editurii, cum ar fi seria best-seller Ema și Eric, semnată de Ioana Chicet-Macoveiciuc, sau seria Emoțiile lui Noni – Aurelie Chien Chow Chine. De altfel, editura a investit 1,5 milioane de euro în editarea a 178 de noi titluri, atât ale unor autori internaționali, cât și a autorilor români, consacrați sau debutanți.
Didactica Publishing House și-a extins portofoliul cu 178 de noi titluri în 2021, incluzând serii best-seller interațional, cum este colecția Sunt… sau Marea Carte…., cât și serii ale autorilor români ori scriitori debutanți. Cărțile îndrăgitei autoare Ioanei Chichet Macoveiciuc continuă să fie în topul vânzărilor, atât cu noile apariții din seria best-seller Ema și Eric, cât și cu alte titluri. Cărțile centrate pe identificarea și gestionarea emoțiilor, alături de eciclopedii și cărți non-fiction, sunt și anul acesta majoritare în topul menționat.
Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii în 2021
- Ghici ce e în depărtare- Simona Epure
- Vraja ecranelor- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Ce, cum și de ce simt- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Librăria magică a dorințelor- Katja Frixe
- Eric merge la grădiniță- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Ema spune noapte bună- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Vreau să știu: Anotimpurile- Pierre Winters&Eline van Lindenhuizen
- Max se bucură de magia Crăciunului- Christian Tielmann&Sabine Kraushaar
- Emoțiile lui Noni : Sunt fericit- Aurelle Chien Chow Chine
- Cucu-bau- Janet Allan Ahlberg
Top 10 cele mai vândute cărți pentru adulți în 2021
- 100 de fotografii care au schimbat lumea- Margherita Giacosa, Roberto Mottadelli, Gianni Morelli
- Noua ta viață începe când înțelegi că ai doar una- Raphaelle Giordano
- Fericirea- Loys Blyth
- Nu te-ai născut să suferi- Blake D. Bauer
- 50 de exerciții pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de comunicare- Jean-Philippe Vidal
- Cum să dezvolți o memorie de geniu- Dominic O’Brien
- Grădina cu ierburi miraculoase- Ceaiuri și remedii naturiste
- Creierul copilului pe înțelesul părinților- Alvaro Bilbao
- Calendarul fericirii- Ion-Ovidiu Pâinișoară
- Fără țipete către copii- Părinți răbdători&Părinți încrezători
120 de noi titluri în 2022
Pentru 2022, editura își propune o investiție similară, de 1 milion de euro, în publicarea a cel puțin 120 de noi titluri, 10% aparținând autorilor români, inclusiv debutanți. Temele alese adresează, pe lângă altele, subiecte dificile – gestionarea emoțiilor, relația cu sine și ceilalți, depășirea obstacolelor și a momentelor dificile etc – prin intermediul poveștilor. O linie importantă de investiție o reprezintă programele educaționale digitale, dedicate clasei pregătitoare și claselor I-IV. De asemenea, DPH își propune să continue investiția în canalele proprii de vânzare, optimizând procesarea și livrarea comenzilor.
Reducerea investiției în titluri noi vine pe fondul creșterii mari a prețurilor de tipar ce nu ne permit să aducem clienților un preț bun în piață, raportat la veniturile acestora. Însă, în centrul investițiilor noastre se află educația copilului, așa că ne vom concentra eforturile în a extinde oferta de carte și programe digitale cu resurse cât mai valoroase, care să vină în întâmpinarea dezvoltării cognitive și emoționale a acestuia. Așa cum estimam și la începutul anului trecut, provocările lansate de contextul pandemic își vor mai face simțite efectele cel puțin 2-3 ani, prin urmare ne așteptăm la creșteri temperate, pe fondul achizițiilor tot mai informate ale clienților noștri și a consolidării noastre în piață ca editură axată pe dezvoltarea cognitivă și emoțională a copilului, a mai precizat Florentina Ion, fondator Didactica Publishig House.
100 colțuri de lectură, amenajate în trei ani
Un alt obiectiv important și constant al editurii este oferirea unui sprijin celor care pun educația copilului pe primul loc. Astfel, în 2022, DPH a demarat un proiect de dotare cu colțuri de lectură în grădinițe, școli, spitale, centre dedicate copiilor.
Avem în plan acest program de mai bine de doi ani, însă pandemia a amânat planurile noastre de a investi și mai concret în educația copilului din România. Considerăm că doar prin oferirea accesului la educație și atragerea spre lectură putem genera schimbare, iar aniversarea celor 18 ani pe piața de carte din România este un moment bun pentru a ne îndeplini și acest obiectiv, a mai precizat Florentina Ion.
Despre Editura Didactica Publishing House
Editura Didactica Publishing House deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață. Cu o experiență de 18 ani pe piața educațională din România, Editura Didactica Publishing House a livrat până acum peste 16 milioane de cărți, jocuri, reviste și resurse educative. În total, portofoliul editurii numără peste 2.000 de titluri.
La finalul lunii octombrie 2020, în noul context educațional, Editura Didactica Publishing House a lansat o platformă digitală cu pachete de jocuri și activități, adaptate curriculei naționale. Într-o primă etapă, acestea cuprind materiale educaționale dedicate clasei pregătitoare și elevilor din clasele I – III, realizate în parteneriat cu Edustudio Helsinki.
De asemenea, Editura DPH îşi doreşte sã ofere sprijin cadrelor didactice în desfãşurarea activitãţii lor şi, în acelaşi timp, sã propunã soluţii, oferite de specialiştii din domeniu, pentru a transforma procesul educaţional într-o experienţã plãcutã atât pentru copii, cât şi pentru educatori, învățători și profesori.