Noua frontiera a religiei si stiintei
In prima parte, lucrarea analizeaza religia in context amplu, istoric-cultural, din perspectiva institutionala, organizationala, in opozitie cu sentimentul religios, trairea spirituala. Principiul din spatele distinctiei este, sustine Hick, acela ca „miezul viu al religiei” este dat, de fapt, de sensul experientei personale – mistice, private – a transcendentei.
„John Hick, filosof contemporan al religiei de orientare analitica si teolog, ne ofera o incursiune intr-una dintre cele mai controversate probleme ale istoriei noastre emotionale si intelectuale: raportarea omului la transcendenta prin intermediul trairii personale.
In prima parte, lucrarea analizeaza religia in context amplu, istoric-cultural, din perspectiva institutionala, organizationala, in opozitie cu sentimentul religios, trairea spirituala. Principiul din spatele distinctiei este, sustine Hick, acela ca miezul viu al religiei este dat, de fapt, de sensul experientei personale – mistice, private – a transcendentei.
A doua parte a cartii, cea mai provocatoare si mai actuala, se apleaca asupra relatiei dintre neurostiinta si trairea religioasa. Perspectiva autorului este aceea ca materialismul stiintific nu aduce argumente demolatoare relativ la validitatea experientei spirituale.
Cartea prilejuieste cititorului o prezenta directa in miezul uneia dintre cele mai spectaculoase lupte ale cunoasterii: cea dintre fortele vazute – empirice si rationale – si cele nevazute, ale transcendentei spirituale.”
Irina-Gabriela Buda, Romania Libera
Din cuprins: Religia ca Institutie Umana â— Spiritualitate si mistica â— Ce este experienta religioasa? â— Perspectiva naturalista contemporana asupra lumii â— Meditatia si creierul â— Identitate minte-creier? â— Teorii naturaliste actuale â— Posibilitatea alternativa â— Liber arbitru?