Pregatirea psihologica a copilului pentru scoala
Caracterizata de un intens proces de maturizare psihica, perioada prescolara reprezinta inceputul vietii sociale a copilului, care se confrunta in aceasta etapa cu experiente inedite: viata in grup, ascultarea, dialogul, jocul, competitia etc.
Caracterizata de un intens proces de maturizare psihica, perioada prescolara reprezinta inceputul vietii sociale a copilului, care se confrunta in aceasta etapa cu experiente inedite: viata in grup, ascultarea, dialogul, jocul, competitia etc.
Alaturi de mediul familial, aceste experiente au un rol esential in formarea personalitatii, prin dezvoltarea capacitatilor de cunoastere, comunicare si perceptiv-observative.
Lucrarea prezinta intr-o maniera accesibila principalele faze ale dezvoltarii in intervalul de varsta 3-6 ani, oferind informatii utile parintilor si educatorilor care doresc sa-i creeze copilului un cadru evolutiv favorabil.
- Prescolaritatea ca etapa de tranzitie in dezvoltarea copilului
- Motricitatea si dezvoltarea somatica la varsta prescolara
- Maturizarea structurilor motivationale si comportamentale
- Conturarea principalelor aspecte ale personalitatii la varsta prescolara
- Rolul comunicarii cu adultul in maturizarea copilului prescolar
- Joc si invatare
- Invatarea matematica si dezvoltarea operatiilor mentale la varsta prescolara
Florinda Golu a absolvit in 2003 Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Psihologie, din cadrul Universitatii din Bucuresti, iar in 2005 si-a luat masterul in Psihodiagnostic si Psihoterapie in cadrul aceleiasi universitati.
Din 2004 este cadru didactic titular la catedra de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, unde preda: introducere in psihologie, psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologie sociala, tehnici proiective, psihodiagnostic.
Concomitent, desfasoara o bogata activitate ca psiholog practician acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, in domeniul evaluarilor si testarilor psihologice si al consilierii psihologice individuale si de grup. In 2008, a obtinut titlul de doctor in psihologie.
Dintre lucrarile publicate, mentionam: Dinamica dezvoltarii personale la virsta prescolara (2004), Psihologie – repere ale unei invatari rationale (2006) si Proiectivitatea imaginativ-creativa la copilul prescolar (2006).
Lucrarea Pregatirea psihologica a copilului pentru scoala face parte din noua colectie Psihologia copilului & Parenting. Coordonatorul colectiei: Georgeta Panisoara.
Asemenea unor colectii deja de traditie de la edituri de prestigiu din strainatate, Psihologia copilului & Parenting, prima colectie de parenting din Romania, se adreseaza in special parintilor si psihologilor care lucreaza in domeniu si isi propune sa-i ajute in educarea copiilor si pregatirea lor pentru diferitele etape pe care trebuie sa le traverseze.
Incepind cu primii ani de viata si virsta prescolara pina la adolescenta, volumele din colectie prezinta particularitatile dezvoltarii copilului si, implicit, nevoile acestuia si resorturile psihologice care ii explica comportamentul.
Nu mai putin, ele ajuta parintii si psihologii sa dezvolte aptitudinile copilului si, cu predilectie prin intermediul seriei practice a colectiei, le ofera numeroase sfaturi, sugestii ori chiar „trucuri” care permit rezolvarea problemelor concrete cu care se cofrunta acestia.
Georgeta Panisoara este doctor in psihologie, cadru didactic la Catedra de Psihologie, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. Desfasoara proiecte de consultanta in psihologie si este autoarea a numeroase articole in presa nationala si in reviste de specialitate. A publicat trei carti care s-au bucurat de un remarcabil succes de public la Editura Polirom, intre acestea numarindu-se Motivarea eficienta. Ghid practic (in colaborare, 2005).
Mai multe informatii despre cartile aparute le Editura Polirom: www.polirom.ro.