Iubirea de sine și rolul ei în sănătatea ta financiară
Tu ce faci când nu te simți bine cu tine? O întrebare aparent simplă, la care răspunsurile pot fi complicate. Mănânc ceva bun, chiar dacă nu mi-e foame. Îmi cumpăr o rochie, o pereche de adidași, o trusă de machiaj, un gadget scump pentru că mă fac să mă simt mai bine, să am mai multă încredere în mine.
Așa am răspunde mulți dintre noi și nu este nimic rău sau greșit în asta. Însă, atunci când “mânânc ceva bun“ se transformă într-un obicei zilnic, pentru care te simți vinovat, când shopping-ul devine o activitate impulsivă, fără o nevoie reală, iar ieșitul în oraș cu prietenii nu-ți alungă sentimentul de singurătate, este bine să descoperi cum poți trece peste aceste stări care îți afectează echilibrul interior.
Astăzi, mulți dintre noi simțim că nu avem suficientă stimă de sine, că poate nu ne iubim suficient de mult. Și căutăm refugiul în mâncatul excesiv sau ieșitul des în oraș, fără să ne dăm seama că alegerile pe care le facem ne afectează nu doar sănătatea emoțională, ci și pe cea financiară. De exemplu, un studiu realizat recent de ING Bank România arată că tinerii recunosc că se confruntă frecvent cu sentimente precum nemulțumirea față de propria imagine, autoînvinovățirea sau autoizolarea, iar acest lucru îi costă. De ce? Pentru că aceste sentimente dau naștere unor mecanisme de adaptare care nu fac altceva decât să mascheze lipsa de iubire de sine.
Alege să te iubești și dă #Unfollow SelfHate
Dar oare cât te costă să nu te iubești? Campania Unfollow Self:Hate, derulată anul acesta de ING Bank România, și-a propus să vină în sprijinul celor care vor să afle răspunsul la această întrebare. Tinerii din Generația Z au fost invitați să folosească un instrument simplu – calculatorul Unfollow Self:Hate – pentru a conștientiza impactul lipsei de iubire de sine asupra sănătății lor financiare. Rezultatele campaniei arată că tinerii care au folosit acest instrument pus la dispoziție online au cheltuit 140 de milioane RON într-un an pe comportamente dăunătoare.
„Unfollow Self:Hate ne-a demonstrat că lipsa iubirii de sine are un impact la fel de puternic precum ura din mediul online, un fenomen aflat în focusul campaniei Unfollow Hate derulate în 2021 și 2022. Scopul campaniei a fost de a ajuta, iar mesajul – unul de încurajare: să luăm atitudine împotriva a ceea ce ne împiedică să fim noi înșine și să ne trăim viața așa cum ne dorim. Ca bancă implicată în viața clienților săi, ne-am dorit să facilităm aceste conversații sensibile, dar cu impact real asupra vieții noastre. Suntem bucuroși că foarte mulți tineri, și nu numai, au apelat la soluțiile oferite de ING Bank și partenerii noștri în această campanie, Rețeaua de Sănătate Regina Maria și programul Banometru, pentru a-și îmbunătăți stima de sine și pentru a se bucura de o viață mai sănătoasă din punct de vedere emoțional și financiar.”, spune Dana Nacu, Digital Marketing Manager, ING Bank România, despre obiectivul campaniei.
Sfatul unui specialist, primul pas spre mai multă iubire de sine
Este de la sine înțeles că iubirea de sine, stima și încrederea în sine sunt extrem de importante pentru echilibrul nostru interior, pentru starea noastră de bine pe care ne-o dorim, de fapt, cu toții. Trebuie să alegem să ne iubim și să cerem sprijin atunci când nu ne simțim bine în propria piele. Iar soluțiile sunt la îndemâna noastră. Putem cere oricând sprijinul unui specialist, fie el psiholog sau consultant financiar, acestea fiind două dintre soluțiile propuse de ING pentru cei care au conștientizat, cu ajutorul calculatorului Unfollow Self:Hate, că au nevoi de suport pentru a se simți mai bine cu ei înșiși, dar și să-și cheltuie mai bine banii.
În cadrul campaniei, aproximativ 400 de persoane au ales soluția oferită de Banometru, programul gratuit de sănătate financiară dezvoltat în parteneriat de ING, Asociaţia Educaţie pentru Viaţa Reală (AEVR) și Asociația pentru Relații Comunitare (ARC). În cadrul ședințelor de coaching gratuit, acestea au aflat cum să evite cheltuielile implusive pe haine, gadgeturi sau alte lucruri de care nu au nevoie, dar și care sunt pașii pentru a ține o evidență a cheltuielilor și veniturilor, astfel încât să se bucure în permanență de echilibru financiar.