De ce să consumi ulei de in? Are mai mult Omega 3 decât uleiul de pește

Tranzit intestinal mai bun și protecție împotriva bolilor cardiovasculare. Iată și alte motive pentru care să introduci în alimentația ta uleiul de in.

Deși provine din zona mediteraneană, datorită globalizării, uleiul de in este consumat în prezent în întreaga lume. Este uleiul cu cea mai mare concentrație de acizi grași Omega 3, în proporție de 55%, mai mult decât conține uleiul de pește.

Citește și:

5 motive pentru care ar trebui să bei lapte vegetal

Efecte ale mâncatului dezechilibrat

Acest aspect îl face candidatul ideal în lupta cu inflamația. Consumul de ulei de in presat la rece, în cadrul unui stil de viață echilibrat, reduce nivelul colesterolului rău, crește nivelul colesterolului bun și scade riscul apariției bolilor cardiovasculare.

Fiecare lingură de ulei de in adăugat salatelor îmbunătățește tranzitul intestinal și reduce constipația. Efectul său antiinflamator îl recomandă și în dieta persoanelor care fac sport, pentru sănătatea articulațiilor și musculaturii.

Ochii uscați (una dintre afecțiunile omului modern, care își petrece foarte mult timp în fața ecranelor luminoase) pot fi ajutați prin introducerea în alimentație a uleiului de in presat la rece.

Uleiul de in extravirgin se consumă în salate proaspete, poate fi adăugat legumelor coapte, după ce acestea au fost gătite, în ciorbe și supe, după ce procesul de gătire s-a finalizat.

Nu este un ulei indicat pentru prăjire sau gătire, pentru că are un prag de ardere foarte mic și devine toxic rapid, atunci când este supus procesului termic.

Pentru că se oxidează rapid, este indicat să păstrăm uleiul de in în spații răcoroase, în recipiente de sticlă închise la culoare.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste
Mituri despre slăbit
Mituri despre slăbit

Vrei să arăți bine, iar cu slăbitul ești familiarizată încă din adolescență. Însă, câteodată, cântarul nu arată vreo modificare, fizic, nu te simți bine și nu știi ce să mai încerci. Dr. Ion Niculaescu, health coach, ne spune ce funcționează și care sunt cele mai frecvente mituri despre slăbit.

Citeste
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe

Tot auzi că e bine să mănânci legume și fructe. Iată cum ajută ele concret organismul.

Citeste
De ce să consumi ulei de in? Are mai mult Omega 3 decât uleiul de pește
De ce să consumi ulei de in? Are mai mult Omega 3 decât uleiul de pește

Tranzit intestinal mai bun și protecție împotriva bolilor cardiovasculare. Iată și alte motive pentru care să introduci în alimentația ta uleiul de in.

Citeste
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă nu trebuie să însemne diete, limitări, interdicții. Pentru a ne schimba obiceiurile alimentare, iată câteva reguli simple din partea Alinei Trifu, nutriționist.

Citeste
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil

Ți-a spus mama ori soacra că un copil e un adult de dimensiuni mai mici? Ți-a spus să-l hrănești bine? Asta însemnând că trebuie îndopat? Din păcate, cultura noastră românească pune accent pe mâncatul mult… Prin urmare iată ce presupune alimentația copiilor.

Citeste