Resurse utile pentru descărcarea emoțională

Ai obiceiul să reprimi ceea ce simți? Te temi de reacțiile celor din jur sau de confruntarea cu propria tristețe? Un astfel de comportament este în detrimentul tău, pe termen lung. Iată ce poți face pentru descărcarea emoțională.

Citește și:

Cum ieși din starea de epuizare emoțională

Cum ne vindecăm rănile emoționale

Descărcarea emoțiilor cu ajutorul scrisului

Studiile arată că doar 1% din populația de pe Glob utilizează jurnalele și scrisorile pentru a-și înregistra experiențele proprii, gândurile și sentimenele.

Studiile recente din neuroștiințe demonstrează că practica scrisului poate scoate la iveală acea putere enormă care se ascunde în creierul uman. La fel ca învățarea, scrisul poate fi privit ca un proces eficient de stimulare mentală. 

Mai mult de atât, multe studii atestă faptul că scrisul are același efect ca și atunci când te confesezi unui prieten. În cazul în care nu e nimeni în preajma ta, însă simți că ai multe de povestit, ia o foaie și un pix și notează tot ce simți, scoate totul din tine.

Fără doar și poate, scrisul poate fi privit ca pe un remediu demn de luat în seamă, mai ales când te confrunți cu stări de tristețe, depresie și anxietate.

Un exercițiu simplu în care îți notezi emoțiile și gândurile care îți trec prin minte timp de 20 de minute pe zi te poate ajuta enorm în restabilirea echilibrului emoțional și în scăderea nivelului de disconfort emoțional.

 

Descărcarea gândurilor și a emoțiilor cu ajutorul unei persoane apropiate

Pentru acest lucru, este extrem de util să găsești o persoană în care ai 100% încredere, fie că vorbim despre un părinte, partenerul de viață, fiul/fiica, cel mai bun prieten sau un psiholog.

De câte ori simți ca ai nevoie să te descarci, nu ezita să cauți persoana respectivă și să-i ceri ajutorul. Îți recomand să nu aștepți prea mult până la solicitarea ajutorului, timpul curge în detrimentul stării tale, dacă suferi în singurătate.

 

Descărcarea gândurilor și a emoțiilor cu ajutorul afirmațiilor pozitive

În cazul în care nu ai auzit de procesul de autosugestie pozitivă, e important să știi că acest proces se bazează pe repetarea unor afirmații care ne ajută să ne programăm mintea într-un sens pozitiv.

Dacă repetăm o afirmație de mai multe ori, cu siguranță mintea o va percepe ca fiind adevărată.

(Exemple de afirmații: „Mă simt în siguranță când exprim ceea ce simt'; „Eliberez tot ce simt și ce gandesc', „Sunt valoros și merit să exprim tot ce simt.' De reținut: această strategie funcționează eficient după ce ți-ai restabilit echilibrul emoțional, ca formă de întărire a stării pozitive.

 

Descărcarea emoţiilor cu ajutorul activităţii fizice

După cum bine știi, sportul are o influență pozitivă semnificativă asupra stării de sănătate fizică și psihică. Practicând sport, se secretă hormonii fericirii: endorfine, serotonină și dopamină. Atunci când facem sport, avem capacitatea de a ne elibera de o mare parte a emoțiilor personale.

Un mic sfat: Ne alegem exercițiile fizice în funcție de capacitatea noastră fizică. Nu trebuie să ne forțăm corpul, e recomandat să ne alegem activitățile fizice care ne induc plăcere.

 

De Alexandra Irimes, psiholog clinician, psihoterapeut cognitiv-comportamental, NLP coach

www.alexandrapsiholog.ro

Tel.: 0743.005.362

Foto: shutterstock.com

 

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Resurse utile pentru descărcarea emoțională
Resurse utile pentru descărcarea emoțională

Ai obiceiul să reprimi ceea ce simți? Te temi de reacțiile celor din jur sau de confruntarea cu propria tristețe? Un astfel de comportament este în detrimentul tău, pe termen lung. Iată ce poți face pentru descărcarea emoțională.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste