Cum ne putem elibera de stres

Nu putem controla ce se petrece în jurul nostru și nu putem evita problemele, însă putem învăța să ne eliberăm mai eficient de stres. Iată câteva resurse simple și foarte utile.

Citește și:

Corporțiuni. De ce tolerăm șefii toxici?!

Revenirea la serviciu dupa vacanta

Ai grijă de corpul tău

Aici este vorba de adoptarea unui stil de viață sănătos.

Alimentația neregulată și formată din mâncare cu aport scăzut de nutrienți, somnul insuficient sau de slabă calitate, sedentarismul, lipsa unui program de exerciții fizice adecvate, fumatul, consumul de alcool duc atât la stresarea organismului, cât și la reacții mai neadecvate în timpul stresului de altă natură.

Adoptarea unui stil de viață sănătos nu doar că elimină acești factori de stres, dar ajută foarte mult corpul să aibă cele mai potrivite răspunsuri de a face față unor provocări din viața personală sau profesională.

 

Cum am putea adopta un stil de viață sănătos la serviciu?

De exemplu, putem să programăm dinainte ce alimente să mâncăm la masa de prânz astfel încât să eliminăm tentația de a mânca biscuiți sau covrigei 'pe tastatură', să ne oferim o pauză de cel puțin 15 minute ca să mâncăm în liniște și să savurăm mâncarea, singuri sau împreună cu alți colegi.

Putem să găsim tot felul de metode prin care periodic să ne ridicăm de pe scaun, fie că ne deplasăm la colegii cu care vrem să interacționăm, fie că ne ridicăm să purtăm o convorbire telefonică în picioare.

Putem să alegem să mergem pe jos câteva stații spre serviciu sau spre casă.

Este util și să ne stabilim ora de culcare care să țină cont de orarul de lucru dar și să alocăm cel puțin 8 ore pentru somn.

 

Relaxare după stres

Oamenii caută să învețe diverse tehnici de relaxare doar atunci când devin anxioși, le practică puțin în acel moment și apoi, după ce se simt mai bine, le abandonează.

Dar oare nu ar fi mai eficient să păstreze bunul obicei de a le exersa astfel încât să se manifeste firesc atunci când apare stresorul? Dintre cele mai cunoscute tehnici de relaxare sunt cele de respirație, relaxare musculară, meditație. Oricare dintre ele poate fi aplicată cu ușurință și la birou.

Putem începe ziua venind cu 15 minute mai devreme ca să ne facem un mic ritual plăcut la începutul zilei, precum să ne bem cafeaua în liniște până să vină și ceilalți colegi.

Ne putem aloca 3 minute pe zi pentru a respira profund și lent sau putem face câteva exerciții prin care ne încordăm și relaxăm succesiv diverse părți ale corpului.

 

Dezvoltă relații sociale mai bune

Omul este ființă socială așa că ne simțim cel mai bine în comunitate. Atunci când ne este greu avem tendința naturală de a ne întrepta spre oameni de la care ne așteptă să primim suport, înțelegere, susținere.

Pentru aceasta avem nevoie să ne dezvoltăm abilități de comunicare dar și empatia și compasiunea ce ne orientază mai mult spre implicarea în viața celorlalți. Serviciul este un mediu foarte bun de exersare a acestor abilități și de dezvoltare a unor relații bune.

Pentru că stresul este de fapt modalitatea naturală de a ne activa corpul pentru acțiune și pentru că acum avem câteva idei despre cum putem să devenim mai buni în gestionarea stresului atunci când tinde să devină cronic, cred că putem porni mai departe cu încredere și curaj să ne atingem obiectivele și ne împlinim visurile.

 

De Monalisa Tudor, psihoterapeut atlashelp.net, prima platforma de psihoterapie online

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Cum ne putem elibera de stres
Cum ne putem elibera de stres

Nu putem controla ce se petrece în jurul nostru și nu putem evita problemele, însă putem învăța să ne eliberăm mai eficient de stres. Iată câteva resurse simple și foarte utile.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste